Товар добавлен в корзину
Количество
Итого, к оплате:
Товаров в корзине: 0. Сейчас в корзине 1 товар.
Стоимость:
Стоимость доставки  Определить
Итого, к оплате:
Продолжить покупки Оформить заказ

Zasady żywienia młodych gimnastyczek

Zasady żywienia młodych gimnastyczek

Zamiłowanie młodych dziewczynek do gimnastyki artystycznej wiąże się z dużym poświęceniem i pracą nad sobą bez względu na ból i zmęczenie. Czasem jednak potrzeba zachowania szczupłej sylwetki może stać się obsesją. Nieodpowiednia dieta i mała ilość składników odżywczych może przyczynić się do pogorszenia sprawności fizycznej i w konsekwencji do spadku efektywności wykonywanych ćwiczeń.

Warto pamiętać o tym, że każda gimnastyczka posiada inną strukturę budowy fizycznej, która wpływa na metabolizm uwarunkowany genetycznie. Dieta młodej gimnastyczki powinna być dostosowana do jej indywidualnych potrzeb. W tym przypadku pomocna będzie wizyta u dietetyka, który opracuje bogatą i zrównoważoną dietę.

Nie zapomnij też o kilku zasadach właściwego odżywiania, które pomogą utrzymać kondycję młodej gimnastyczki na wysokim poziomie.

  1.        Śniadanie to podstawa, bez której żadna gimnastyczka artystyczna nie powinna wychodzić z domu. Poranny posiłek da jej energię na resztę dnia. Cennym źródłem składników odżywczych będą: jogurt, jajko na miękko, sok z wyciśniętych pomarańczy, twarożek, musli z mlekiem, owoce.
  2.        Ważną sprawą jest też drugie śniadanie i butelka wody, którą przyda się podczas porannego treningu. Mogą to być pokrojone warzywa, świeże lub suszone owoce, jogurt. Gimnastyczka artystyczna może też sięgnąć po pestki i orzechy, które dostarczą jej cennych minerałów i witamin. Cynk wspomoże jej układ odpornościowy, wapń i magnez sprzyjać będą budowie kości, chroniąc również przed urazami układu kostnego. Niezbędnym elementem codziennej diety młodej gimnastyczki są tłuszcze nienasycone, które znajdziesz w orzechach i nasionach. Niewskazane jest natomiast spożywanie słodyczy, które negatywnie wpływają na metabolizm.
  3.        Na obiad młoda gimnastyczka artystyczna może zjeść ryż, makaron i warzywa. Jako źródło białka warto wybrać rybę lub chude mięso.
  4.        Kolacja powinna być skromna i spożyta o odpowiedniej porze. Sałatka z warzywa, pieczywo, chuda wędlina są jak najbardziej wskazane. To produkty, które nie obciążą ani żołądka, ani wątroby gimnastyczki.
  5.        Istotne jest też spożywanie dużej ilości płynów, szczególnie wody niegazowanej (ok. 2 litry dziennie).