Product successfully added to your shopping cart
Quantity
Total
There are 0 items in your cart. There is 1 item in your cart.
Total products
Total shipping  To be determined
Total
Continue shopping Proceed to checkout

Zasady żywienia młodych gimnastyczek

Zasady żywienia młodych gimnastyczek

Zamiłowanie młodych dziewczynek do gimnastyki artystycznej wiąże się z dużym poświęceniem i pracą nad sobą bez względu na ból i zmęczenie. Czasem jednak potrzeba zachowania szczupłej sylwetki może stać się obsesją. Nieodpowiednia dieta i mała ilość składników odżywczych może przyczynić się do pogorszenia sprawności fizycznej i w konsekwencji do spadku efektywności wykonywanych ćwiczeń.

Warto pamiętać o tym, że każda gimnastyczka posiada inną strukturę budowy fizycznej, która wpływa na metabolizm uwarunkowany genetycznie. Dieta młodej gimnastyczki powinna być dostosowana do jej indywidualnych potrzeb. W tym przypadku pomocna będzie wizyta u dietetyka, który opracuje bogatą i zrównoważoną dietę.

Nie zapomnij też o kilku zasadach właściwego odżywiania, które pomogą utrzymać kondycję młodej gimnastyczki na wysokim poziomie.

  1.        Śniadanie to podstawa, bez której żadna gimnastyczka artystyczna nie powinna wychodzić z domu. Poranny posiłek da jej energię na resztę dnia. Cennym źródłem składników odżywczych będą: jogurt, jajko na miękko, sok z wyciśniętych pomarańczy, twarożek, musli z mlekiem, owoce.
  2.        Ważną sprawą jest też drugie śniadanie i butelka wody, którą przyda się podczas porannego treningu. Mogą to być pokrojone warzywa, świeże lub suszone owoce, jogurt. Gimnastyczka artystyczna może też sięgnąć po pestki i orzechy, które dostarczą jej cennych minerałów i witamin. Cynk wspomoże jej układ odpornościowy, wapń i magnez sprzyjać będą budowie kości, chroniąc również przed urazami układu kostnego. Niezbędnym elementem codziennej diety młodej gimnastyczki są tłuszcze nienasycone, które znajdziesz w orzechach i nasionach. Niewskazane jest natomiast spożywanie słodyczy, które negatywnie wpływają na metabolizm.
  3.        Na obiad młoda gimnastyczka artystyczna może zjeść ryż, makaron i warzywa. Jako źródło białka warto wybrać rybę lub chude mięso.
  4.        Kolacja powinna być skromna i spożyta o odpowiedniej porze. Sałatka z warzywa, pieczywo, chuda wędlina są jak najbardziej wskazane. To produkty, które nie obciążą ani żołądka, ani wątroby gimnastyczki.
  5.        Istotne jest też spożywanie dużej ilości płynów, szczególnie wody niegazowanej (ok. 2 litry dziennie).